[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Najczęstsze błędy w sondażach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Błąd zamiany słowa "popularność" na słowo "zaufanie" . . . . . . . . . . .
. 39
Błąd braku szerszych informacji u respondentów . . . . . . . . . . . . . . .
. 39
Błąd zakamuflowanego uprzedzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 41
Błąd absurdalności pytania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 43
Błąd ogólnikowości w sondażach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 44
Błąd fikcyjności problemu badawczego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Błąd bezzasadnego porównywania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 51
Błąd wymuszania pożądanych skojarzeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Błąd nieuprawnionych porównań i komentarzy . . . . . . . . . . . . . . . .
. 56
Kilka refleksji na temat antysemityzmu w badaniach sondażowych . . . . . . . .
. 63
Pojęcie antysemityzmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Czym więc naprawdę jest antysemityzm'' . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 65
Antysemityzm a antypolonizm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 69
Rynek i reklama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 72
Sondaże "sekty badaczy rynku" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 72
Cel i metody badań reklamowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 73
Jak interpretować sondaże reklamowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. 75
Problemy etyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Badania nad reklamą a badania nad opiniami i prognozami wyborczymi . .
. 76
Kampanie reklamowe i niepokoje opinii publicznej . . . . . . . . . . . . .
. 77
128 t 129
Sondaże a prawidłowości życia politycznego . . . . . . . , . . . . . . . . . . . . 79 Ogół
społeczeństwa a tzw. elity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Kwestia ateizacji życia . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 Dlaczego wierzący głosowali na socjaldemokratę? . . . . . . . . . . .
. . . . 81
Sondaże zagraniczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 Jak oceniać władzę? .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , . . . . . . 85 Postawy religijne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . 87 Jakie stawiać pytania? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 Wzorcowe badanie opinii
dla celów polityki społecznej . . . . . . . . . . . . 93 Badanie opinii dla celów użytkowych . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . 97 Badanie opinii dla celów rozrywkowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Sondażowy hazard za granicą i w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Niemcy o Europie i
Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Uwagi końcowe. Sondaż. jako niezastąpiony sposób badania . . . . . . . . . . . . 111
Dodatek I . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 Dodatek II . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 Bibliografia ważniejszych publikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . 128
UNIVERSITAS poleca
R. Dyoniziak
Postacie milości. Przeobrażenia obyczajowe w Europie Zachodniej i w Polsce
K. Gorlach
Socjologia polska wobec kwestii chlopskiej
Spoleczeństwo w procesie zmian. Znrvs socjologii ogólnej
R. Dyoniziak, K. Iwanicka, A. Karwińska, Z Pucek
Z zagadnień socjologii stosowniej
Red. K. Frysztacki
:; ·4 %?
Książki TAiWPN UNIVERSITAS można zamawiać listownie
w siedzibie wydawnictwa
31-128 Kraków, ul. Karmelicka 34 tel./fax (012) 34 5107
Nie doliczamy kosztów przesyłki!
Zapraszamy do
Księgarni firmowej UNIVERSITAS 31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 7
oraz do prowadzonej przez Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej
Księgarni im. Mikołaja Kopernika ul. Kuźnicza 30/33
50-137 Wrocław
Dystrybutor: BMR ul. Radziwiłłowska 29/6
31-026 Kraków tel. (012) 22 34 61 fax (012) 22 10 18
[ Pobierz całość w formacie PDF ]